zaterdag 20 november 2010

Servaes ontmoet Emma en Jan



















Een zeer religeuze houtsnijder uit Armenie ontmoet een briljante productontwerper uit de Zaanstreek. Interessante match. Servaes neemt Emma en Jan met hun tolk Gor en zoon Taron mee naar Amsterdam. Gor laat zich door Jan fotograferen biddend bij een Maria beeld in de Armeense kerk. Op de dam kijken ze verlekkerd naar Madame Tussaud, en polsen mij voor een bezoek, maar dat gaat me iets te ver, dan hoef ik alleen nog maar met een vlaggetje te zwaaien en ik ben de perfecte toeristen-gids. Taron (16) vertelt dat hij heel erg onder de indruk was toen hij een rococo stoel zag die door zijn vader gemaakt was.... "wow heet MIJN vader dit gemaakt?" Servaes heeft twee dochters van 8 en 9 jaar. De match met Jan en Emma verliep niet heel soepel. Door de taal was het lastig om echt met elkaar te communiceren. De leeftijd van de kinderen lag ver uit elkaar. Tijdens het project kregen Jan en Emma een huis aangewezen in Aalsmeer. Jan en Emma wilden stoppen met het project om zich volledig te kunnen richten op de nieuwe inrichting van hun huis. Servaes en ik gaan binnenkort met een fles wijn langs om ze te feliciteren met hun nieuwe plek.

'Bij het leven van Jan en Emma moet ik denken aan een achtbaan. Ze zijn nu aangeland aan het einde van de lange takelhelling, en staan op het punt met hun karretje naar beneden te roetsjen. Ze hebben hun armen al in de lucht.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten